2 x 20 - Reisverslag uit Deinze, België van Leonie Meijerink - WaarBenJij.nu 2 x 20 - Reisverslag uit Deinze, België van Leonie Meijerink - WaarBenJij.nu

2 x 20

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

04 Juni 2012 | België, Deinze

In mei was het weer tijd voor de Strategische Advies Raad van VVOB, dus stond er weer een bezoekje Belgie-Nederland op het programma.
Eerst ben ik lekker een weekje in Nederland geweest, waar ik redelijk brak aankwam na het grote koninginnedag feest bij de Nederlandse Ambassadeur in de tuin in Lusaka. Moniek was gelukkig weer zo lief om me ‘s avonds laat van het vliegveld te halen.

Nadat ik van de reis bijgekomen was ben ik zondag naar pa en ma gegaan, maar eerst moesten we ma nog ophalen uit het ziekenhuis. Ze had net twee zware operaties achter de rug...of beter gezegd in de schouder. Ik was blij dat ik ook even een keer wat kon helpen, want normaal ben ik er niet om dingen op te vangen in Nederland. Vervelend hoor, dat ze door haar verbrijzelde schouder zo weinig kan doen, alles is een enorme opgave. Maar gelukkig redt Ma zich er aardig mee. Het zal nog lang duren voor ze en beetje hersteld is, en helaas kan ze nooit meer haar arm helemaal fatsoenlijk optillen, heel lastig.
Voordeel was wel dat ze allerlei bezoek over de vloer kreeg, zodat ik de mensen ook nog eens zag, zoals tante Doortje, Oom Jan en Ome Bernard.

Verder had ik geluk met een stralende koninginnedag in Utrecht. Met Hillie, Helena, Esther, Hadewich en nog een stel, genoten we van de bandjes op een gezellig terras. Utrecht is altijd superleuk met koninginnedag en natuurlijk helemaal als het zulk mooi weer is.

De hele week was het verder niet bijster mooi weer, behalve tijdens het dagje in het Openlucht Museum in Arnhem, waar ik met Moniek, Bas, Kyan en Ivar naar toe was gegaan. Met een lekker zonnetje was het er vol op de terrasjes, maar was er ruimte genoeg om rond te wandelen en te genieten van de (oud)hollandse gebruiken. Echt een leuk museum...had ik gelijk alle hollandse bezienswaardigheden weer gehad: molens, de zaanse schans, een waterrad met papiermakerij, trammetjes, een oud bakkertje, de kaasfabriek, een dropwinkel, poffertjes en niet te vergeten het welbekende nagebouwde Deventerse urinoir. (-;

Op 5 mei genoot ik van het bevrijdingsmarktje in Lombok. Dit keer kon ik zelf rondstruinen. Billie en Beukje waren dit jaar dus vrijgesteld van de voor 10EU “Leo-spul” te kopen. Met Hillie, Wouter en Melle kon ik vervolgens meerijden naar Den Haag om daar de verjaardag van Ineke te vieren. Ontzettend leuk om mijn oude knickerbockervriendinnetjes weer te zien!

Zondag kon ik met Wim van VVOB meerijden naar Deinze, waar we de strategische adviesraad hadden. Het was weer een hele bijzondere groep en ik heb erg veel geleerd van wat er in de andere landen allemaal gebeurd. Dat ging zelfs zo ver dat ik bijna iedere avond tot ver na 12en nog zat te kletsen. Dit soort kansen heb je niet zo vaak om te horen wat er gaande is in andere VVOB landen en in Brussel, dus daar heb ik dan ook gretig gebruik van gemaakt, inclusief de daarbij behorende overheerlijke belgische biertjes. Verder hebben we een avond enorm gelachen tijdens de theatersport en organiseerden we voor ons zelf een ‘feestje’. Dat laatste werd een ware ‘tienkamp’ met zeer competitieve teams, supergrappig allemaal.Volksliederen, op een been hoppen, door netten kruipen, achtergrondkoortje vormen met Wilfried, je kan het zo gek niet bedenken of het zat wel in de strijd. Vervolgens was het flink dansen en dus was het misschien niet zo raar dat ik rond half 4 ‘s nachts ineens door een kleine beweging (ik pakte een glas water, ja echt!) door mijn rug ging.

Dat leek eerst nog mee te vallen, maar de volgende dag kon ik niet meer fatsoenlijk lopen. Was ook zeer lastig om aan pijnstillers te komen daar, dus heb ik me door de pijn heen verbeten, terugreizend met Wim en Wouter tot aan Rdam, en nog een trein, totdat ik hopeloos verloren op station Delft stond en geen stap meer kon verzetten. Gelukkig kwam reddende engel Karel, die zelf een ruggewervel had gebroken, me ophalen. De pijnstillers die ik op het station eindelijk had kunnen kopen begonnen hun werk te doen, dus kon ik toch nog een gezellig avondje met Karel en Lies bijkletsen....en leren wordfreud spelen online.

De upgrade kaartjes naar 1ste klasse kwamen dit weekend bijzonder goed van pas, zodat ik met mijn zere rug, de volgende dag weer richting Deventer kon vertrekken. Helaas moest ik een aantal dingen missen door deze blessure, zoals het feestje van Liselotte, waar ik erg graag had bij willen zijn.

Een paar dagen later lukte het gelukkig wel om met Vera, Sanne en Ity af te spreken, die ik uit Zambia ken, voor een avondje lekker bijkletsen. Verder was ik veel in Deventer en Heino.

Ik had het geluk dat ik voor het eerst sinds jaren mijn verjaardag kon vieren in Nederland, en nog wel mijn dubbele 20ste verjaardag! Wat superleuk was het om een feestje te kunnen geven op de veranda in het plantsoen in Deventer. En weer had ik geluk met het stralende weer. Dank jullie wel allemaal lieve familie en vrienden voor het gezellige feestje, waar ik werd behangen met Nederlandse meuk ter voorbereiding op het EK en van de herculientjes een prachtige kalender mocht ontvangen waar ik het het komende jaar weer mee kan doen!

  • 04 Juni 2012 - 21:23

    Leonie Meijerink:

    PS mocht iemand liever niet online op de foto staan laat het me dan weten, dan verwijder ik de foto gerust.

  • 05 Juni 2012 - 08:01

    Hillie:

    Ha Leo! Leuk om de foto's te zien van je 40-feestje, was ik er toch nog een beetje bij! Die vlag staat je goed! Het is me gelukt om op geen enkele foto te staan, dus van mij geen claims ;-) Heel gezellig dat je weer even hier was! Liefs, Hillie

  • 05 Juni 2012 - 20:30

    Mo:

    Zeg dat was geen nagebouwd urinoir hoor, maar het originele ding is overgebracht naar Arnhem.

  • 04 Juli 2012 - 12:11

    Beukje:

    Gaaf om te lezen Leo.

    Wat heb je toch een druk programma elke keer als je in NL bent.

    geniet van de kalender en de Oranje meuk kan in de kast tot......

    de Olympische Spelen!!

    Hugz Beukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Sinds oktober 2008 woon en werk ik in Lusaka, Zambia. Ik ben programma adviseur distance learning voor de VVOB.

Actief sinds 22 Aug. 2008
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 162413

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2008 - 30 November -0001

Zambia

Landen bezocht: